неділя, 20 грудня 2015 р.

Математика 5 клас "Уявлення про звичайні дроби"

Тема уроку:  Уявлення про звичайні дроби
Мета уроку:
            навчальна: сформулювати уявлення про звичайні дроби; сформулювати вміння читати та записувати звичайні дроби, називати чисельник та знаменник дробу, пояснювати, що показують чисельник та знаменник дробу;
            розвивальна: розвивати вміння правильно та чітко висловлювати власні думки;
            виховна: виховувати інтерес до математики.
Тип уроку: засвоєння нових знань та вмінь


Хід уроку
І. Організаційний момент
Привітання
Налаштуємось на роботу
ІІ Формування мети, завдань уроку та мотивація навчальної діяльності учнів
            Французький письменник Анатоль Франс (1844-1924) одного разу вдало підмітив: «Вчитися можна лише весело... Щоб перетравити знання, потрібно поглинати їх з апетитом.» 
    Тож давайте сьогодні на уроці будемо наслідувати його пораді: будемо активними, уважними, будемо поглинати знання з великим бажанням, адже вони пригодяться вам у майбутньому.
            Для початку, щоб перевірити вашу готовність, традиційно почнемо з усного рахунку. Знак якої арифметичної дії треба поставити замість зірочки
*, щоб утворилася правильна рівність:
83
* 1 = 83
2 * 2 = 4
58 * 0 = 58
34 * 0 = 0

    

Ви були уважні, отже, готові до уроку і налаштовані на навчання. Пропоную виконати практичне завдання.

            Побудуйте квадрат зі стороною 3см. Обчисліть площу цього квадрата. Поділіть квадрат на 4 рівні частини. Чому дорівнює (у сантиметрах квадратних ) площа кожної  з одержаних частин?

 Учні стикаються з проблемою: число 9 не ділиться націло на 4.
 Ви знаєте, що крім натуральних чисел і нуля, існують інші числа – дробові.
Отже, запишемо тему нашого уроку: «Звичайні дроби»

      
ІІІ Засвоєння знань            
Завдання уроку: засвоїти поняття звичайного дробу, зрозуміти, що таке чисельник і знаменник дробу, що вони означають.
            Дробові
числа виникають, коли один предмет (яблу­ко, кавун, торт, хлібину, аркуш паперу) або одиницю виміру (метр, годину, кілограм, градус) ділять на кілька рівних частин.
Такі слова, як «півхлібини», «півкілограма», «пів­літра», «чверть години», «третина шляху», «півтора метра», мабуть, ви чуєте щодня.
            Половина, чверть, третина, одна сота, півтора – це приклади дробових чисел.

Розглянемо приклад.




    
 Звичайні дроби записують за допомогою двох на­туральних чисел і риски дробу. Число, записане над рискою, називають чисель­ником дробу; число, записане під рискою, називають знаменником дробу.
Знаменник дробу показує, на скільки рівних час­тин поділили щось ціле, а чисельник — скільки таких частин узяли.


Розглянемо наступний приклад. 

 - На скільки частин поділили рівносторонній трикутник ABC?  
Рівносторонній трикутник ABC поділили на 4 рівні частини — 4 рівних трикутники.
- Скільки з них зафарбовано?
Три з них зафарбовано.
- Яку частину фігури зафарбовано?
А тепер побудуємо координат­ний промінь, одиничний відрізок ОА поділимо на п'ять рівних частин. 
- Яку частину становить відрізок ОВ одиничного відрізка ОА?

ІV Формування вмінь
Виконання усних вправ 
Виконання письмових вправ
Перевіримо чи правильно ви записали.

V Підсумки уроку
Фронтальне опитування
Відрізок поділили на 7 рівних частин. Як називають кожну з цих частин?
Наведіть приклад звичайного дробу. Назвіть його чисельник та знаменник.
Наведіть приклад дробу із знаменником 12.
Наведіть приклад дробу із чисельником 9.





 На скільки частин розрізали пиріг? Чи обов’язково всі ці частини рівні? Скільки таких частин з’їли?  

Що нового ви навчились сьогодні? Чи задоволені ви своїми знаннями? Давайте зобразимо це на дошці. 

VІІ Домашнє завдання
Вивчити теоретичний матеріал з підручника п.25.
Виконайте вправи № 682, 684, 688, 697



                                                                



                                                                       

Немає коментарів:

Дописати коментар